fredag 17 juli 2009

Ja ha...

I dag skulle varit min sista semesterdag. Om jag nu haft semester vill säga. Istället har jag haft ont, skittråkigt och varit "låst" (när ingen annan kört runt på mig) här hemma. Inte ens ett glas vin har jag kunnat ta på hela sommaren hittills, vad ger ni mig för det?

Inte kan jag köra bil heller. Så om jag behöver göra det får jag planera redan på morgonen så jag inte tar nån medicin. Så hade jag gjort i måndags när jag skulle ner till Apoteket.
Det var bara det att när jag väl kom ner till Munkedal hade jag ingen aaaning om vad jag skulle göra eller varför jag åkt till Munkedal!!! Snacka om blackout...ni skulle bara veta vilken kraftansträngning det krävs för att bena ut hjärnan och re ut tankarna. Till Apoteket kom jag till slut i alla fall.

Jag som har så stort kontrollbehov blir så fruktansvärt frustrerad när det inte funkar som vanligt uppe i "hårddisken".
Å andra sidan vet jag ju att just syftet med medicinen är att blockera vissa delar av hjärnan ha ha...men jag kommer ju inte ihåg nånting längre!
Det brukar man ju skoja om annars men nu vet jag hur det känns på riktigt, frustrerande!!!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Kontrollfreak det känner jag igen, hmmm är det ett släktdrag kanske, är ju likadan...

Carina sa...

När man är frisk tänker man inte på hur bra man har det !! Men när man blir sjuk sä förstår man ! Hoppas du snart är bra i din arm !! Så du också kan njuta av sommaren !