söndag 12 juli 2009

Utställningshelg

I torsdags fick min assistent Lisa göra hundjobbet här hemma. Tur jag har henne nu när jag har så ont i armen.
Alice åkte in i duschen och jag satt bara på en pall och passade så hon inte skulle smita ut medan Lisa fick schamponera och tvätta henne. Nu trivs Alice ganska bra i duschen så det bekommer henne inte nåt särskilt.

Det var inte riktigt samma hund som kom ur duschen...det mesta av pälsen låg i avloppssilen och dessutom hade jag plötsligt en betydligt mörkare hund.
Efter dusch, föning och borstning är hon numera snudd på en nakenhund.

Fredag åkte vi med Veronica, tack gode Gud för Veronica som jag alltid får lifta med, ner till utställningen i Tvååker.
Tyvärr var det väl en dålig dag för den holländske domaren för han gav blått till de flesta...inklusive Alice.
Det var sex tikar i juniorklassen och EN (!!!) fick en 1:a med CK. Crazy gillade inte domaren alls och tyckte det var pest att han skulle känna på henne så det blev tyvärr gult. Resten fick tvåor.
I de andra klasserna var mönstret det samma så det muttrades ganska friskt runt ringen. Att sen vädret var riktigt pestigt med regn gjorde ju inte saken bättre.

Idag var vi på en inoff i Bengtsfors och där var det betydligt mysigare och trevligare. Alice vann över Crazy och blev sedan BIM mot Kimbo.
Sen tycker jag det är så trevligt när domaren kör med "Öppen kritik" så man får höra hur hon tänker i bedömningen.
Fick dessutom precis reda på att Kimbo blev BIG Reserv i gruppen! GRATTIS!!!!


2 kommentarer:

Veronica sa...

Nästa gång tycker jag att våra "tältresare" ska ställa...
Vad tror du om det???

Tack för idag...

Kul att det gick bra för oss alla idag...

Eva sa...

Vilken tur att du har hjälpredan Lisa som ställer upp när du själv inte kan, hon är både snäll och duktig den tjejen! Undrar hur en nakenleon ser ut, är det en ny ras i Sverige???

Vi har varit i Alfta i helgen på utst. Saga vann unghundsklassen med HP, trots att hon har klänning på sig, jättekul!!

Nästa resa blir till Ransäter, få se hur det går då.