söndag 19 juli 2009

Börjar på P- och slutar på -UCKO

Så brukar min kamrat A (sambo på jobbet) benämna dem som utför eller säger mindre begåvade saker...
Känner att jag börjar platsa i den gruppen nu. I går lyckades jag med en sån där "duktig idiot"-grej igen. Det händer ofta nu...

Jag och Roger var i affären och hade med oss två kassar med pantflaskor som vi stoppade i pantapparaten innan vi gick in. Roger blev klar med sin kasse före mig och gick för att ta en vagn. Jag stoppade i mina flaskor och när jag var klar gick jag efter honom.
Han ger mig sitt pantkvitto och jag vaknar...MITT KVITTO DÅ????

Jo visst! När jag har stått där och stoppat i sista flaskan vänder jag mig bara om och går därifrån. Trycker inte ens på gröna KLAR-knappen, jag bara går. HALLÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Fattar ni att man blir mörkrädd eller? Tom Roger börjar ha en märklig koll på mig nu och ställer konstiga kontrollfrågor emellanåt, med ett lätt leende på läpparna.
Han tycker det är en aning kul att det plötsligt inte är han som är den som glömmer allting.

I går skulle min kock och jag hastigt slänga ihop en ananaspaj på kvällen. Jag skulle röra ihop själva fyllningen med fyra ingredienser. Just det FYRA.
Receptet förvarades på bänken en meter från diskbänken dit jag var förpassad med min bunke. Varje gång jag flyttade mig denna meter från receptet till min bunke så hade jag redan glömt det jag kollat...

Det blev iaf en paj och god var den. Så himla mysigt de få tillfällen vi är alla fem i familjen runt bordet. Emilie och Carro åkte sen till Trollhättan för en utekväll och vi andra slappade vid TV:n.

Blir inte mycket bloggat nu för tiden men det beror på att det tar jobbigt lång tid att få till ett inlägg med vänster hand. Försök själva får ni se!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Vågar jag fråga om du har anmält till Åmål eller ska jag fråga Roger...=)
Hoppas bara att tabl hjälper...
Krya på dig...

Eva sa...

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att du blir kvitt detta elände som du har fått i armen, jag tycker fruktansvärt synd om dig just nu!!!
Tänk så enkelt om det fanns reservdelar så man kan byta ut det trasiga mot nytt ;-)

Krya-på-dig-kramar
Eva med flock