onsdag 8 juli 2009

Blixt och dunder

Jösses vilket oväder det var här natten till igår! Eller rättare sagt jättetidigt på morgonen. Det åskade så huset skakade.
Igår kväll när vi skulle gå ut och gå träffade vi ett par grannar, de hade stått i fönstret och sett hur blixten slagit ner i skogen ovanför mammas och pappas hus (även bakom vårt alltså). Undra på att huset skakade! Jag är dessutom väldigt åskrädd, har alltid varit men jag gav mig den på att jag inte skulle gå upp eftersom hundarna inte reagerade. Det var ju första åskan för Alice (de andra bryr sig inte)och hade jag börjat noja så hade jag sabbat det. Alltså låg jag kvar under täcket och darrade.

Idag ska jag till doktorn igen. Tålde ju inte sista medicinen även om den var bra för värken. I måndags kom jag inte ur sängen igen, kunde inte ens sitta upp utan att må illa, så då gav jag upp. Nu skulle han fundera ut nåt med samma effekt mot smärtan men som jag tål utan att bli helt nerdrogad. Går det tro?
Framemot måndag eftermiddag kom jag i alla fall upp och kunde tom ta mig ut. Tur det för annars hade jag ju missat Karins goda tårta! Tack Karin, du bakar så fanatstiskt goda tårtor och jag har av nån anledning lyckats få vara med på ett antal av dina vid det här laget.

Fortfarande är jag lätt illamående på dagarna och orkar ingenting, höll knappt på att orka traska hem på vår promenad igår.
Vad gäller värken så känns det som jag är tillbaks på ruta ett igen. Är så himla trött på att ha ont och ständigt illamående. Ska det va så himla svårt att få stopp på en inflammation???? Då ska man veta att jag redan har behandling på jättestarka värk+inflammationshämmande, det är bara det att de biter inte sä länge inte musklerna kan slappna av...

Vädret ser ut att kunna bjuda på blandad kompott idag. Just nu skiner solen men tidigt i morse ösregnade det. En massa moln lurar åt alla hålla så det kan bli vad som helst. Visst är det skönt med svalka men måste det komma så mycket regn??? Även om man som jag bara gör ingenting så är det himla tråkigt med regn...

2 kommentarer:

Elin sa...

Usch, din stackare!!! Hoppas verkligen du får nåt som du mår bättre av!
Såg att på hemsidan i GB att de satts upp nät, blev de runt hela planen??!

KRYA på dig!

Veronica sa...

Krya på dig...

Hoppas bara att regnet håller sig borta i Tvååker... Iaf på fredagen...