måndag 1 december 2008

Foder

Funderar vilt på vilket foder jag vill fortsätta ge Alice. Det här med foder är ju en djungel som bekant. Att jag har gått uppfödarutbildning där en av delkurserna är just foder har trots allt inte gjort saken lättare.
Säcken jag köpte med från Pirre har börjat krympa drastiskt så det börjar bli dags att bestämma vad som ska köpas. Detta foder (Brit) säljs inte i närheten men kan levereras av Foderbilen. Så nu har jag suttit vid datorn och registrerat mig där och gjort beställning på två säckar. Då får jag mer tid att fundera på vad det ska bli fortsättningsvis. Hela kvällarna går ju åt att kolla innehållsförteckningar på olika sorter på nätet...
Hoppas nu bara det funkar med leverans på detta sättet, beställde till Rogers företag där det finns folk som kan ta emot. Det känns ju lite osäkert att det ställs hemma på gården när ingen är hemma annars. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: