måndag 29 december 2008

Eländes elände

Vinterkräksjuka! Det har Lisa stackarn drabbats av nu. Det började inatt och har fortsatt under dagen. För övrigt första dagen som jag känner mig hyfsad. Antar att jag ska vara glad om jag får må hyfsat någon dag emellan innan jag också drabbas av eländet.
Oturligt nog var både Carolina och Emilie hemma för tillfället (nu har de flytt fältet), de har ju planer för nyår så det skulle just vara typiskt om de blir sjuka. Någon av dem är alltid sjuk över jul eller nyår, det slår aldrig fel. Förra året blev Carolina opererad för blindtarmen dagen före julafton. Hur kul var det på en skala? Minns hur jag satt på NÄL-sjukhuset halva julafton, sen snabbt hem för gästerna skulle komma kl 14. Ja ja, det blev jul då också och bra gick det med. Om än stressigt och splittrat. Carolina själv var nog den som hade minst ont av att inte vara hemma på jul, hon mådde så himla dåligt och hade ju så ont efter operationen så hon var nöjd med att vara på sjukhuset.

Någon nytta har jag gjort idag i alla fall. Det var ju 9 minusgrader i morse så jag fick äntligen frostat av frysen. Det är ju så smidigt att bara bära ut allt på trappan under tiden. Att det sen fanns en tjuv som försökte hitta nåt extra att knapra på (helt oväsentligt om det är plastförpackat), ja det hade jag ju räknat med. Gissa vem? Börjar på A...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Lisa som har fått ett sånt elände, måtte hon bli frisk snart! Roligare nyårsafton kan man nog ha, ....du får väl pyssla om henne om du inte åker på det själv.
Vi har det så kallt, minus 20 är det nu, så här är det inneaktiviteter som gäller, keramikmålning, läsning, glo på tv o s v. Hundarna vill inte vara ute för de får kramp i benen och jag vill heller inte vara ute!