onsdag 17 december 2008

Nedräkning!

Nu är det bara tre dagar kvar att jobba innan julledigheten, imorgon, måndag och tisdag. Gissa om jag längtar? Det känns som om jag inte skulle orka en dag till, lite samma känsla som man kan ha inför sommarsemestern faktiskt.
Tack och lov så ska vi inte fira julen hemma i år, det blir till att gästa Rogers föräldrar i Grundsund. Det blir ju onekligen mindre att stöka med här hemma då i alla fall. Annars brukar jag föredra att få vara hemma och att alla kommer till oss istället men just nu känns det bra att vi ska åka bort istället alltså.

Imorgon kväll ska vi åka till Tanum på premiäröppningen av Tanums nya (och enda) hundcafè! Det är ägaren till hundbutiken "125:an" som startar detta café och vi medlemmar i klubben är speciellt inbjudna till öppningen. Det ska bli jättetrevligt, det är ju en bra idé och vi hoppas verkligen det ska slå väl ut.

Ska väl kanske berätta att i morse efter jag åkt till jobbet erövrade (vandaliserade) Alice sin första sko. Antar att det är en milstolpe som måste passeras. Eller?
Carolina hade ställt sina finpumps i stora hallen på skohyllan igår. Normalt sett är aldrig Alice obevakad där eftersom jag brukar lämna alla hundarna i köket när jag åker tills Roger går upp en timma senare. Denna veckan har dock Nellie och Nikki tjurat. De kan knappt titta på varann utan att det gnistrar, så då har jag alltså låtit Nellie och Alice vara på andra sidan avgränsningen. Dvs i samma hall som pumpsen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!!
Kan tänka mig att Alice var billig idag oxå...Inget kul när dom ger sig på skor o sånt , men hon har ju vart en pärla o inte knapprat på nått annat...
Crazy har peppar peppar ta i trä inte gjort nått än...

Har du tid i morgon kan du väl slå en signal...
Ha det gott///Veronica...

Anonym sa...

hehe.. ja, man glömmer inte sånt så många gånger.. =