tisdag 16 december 2008

Är så

himla trött...min kollega är fortfarande sjuk så det är bara att ligga i. Ser till att vara på plats kl sex på mornarna för att hinna men det går bra. Fast inatt väckte först Alice mig kl tolv. Jag trodde hon var nödig men nej då, hon var bara törstig! När vi kom ur sovrummet (har tagit bort vattnet på natten för att hon då drack så mycket o kissade lika mycket) gick hon och drack. Sen la hon sig och ville inte alls ut som jag trodde. Då tyckte jag att hade hon nu fått upp mig så skulle hon minsann ut också. Nån ordning får det vara! Det slutade med att jag vackert fick klä på mig för trötta Alice ville inte alls ut ensam. Väl ute så kissade hon direkt (det gör hon alltid)sen väntade jag på bajsningen men ack nej...nu orkade hon inte mer. Hon la sig raklång på sidan ute på gräset för att SOVA!!! Bara att ge upp och gå in alltså, då var hon väl inte bajsnödig då, så bra då.

Efter att till slut somnat om vaknar jag kl ett (!!!) av en fruktansvärd lukt. Gissa vem som gjort en jättehög? Bara att stå upp igen och torka upp eländet. Varför kunde hon inte gjort det när vi ändå var ute en timme innan? Nej då var det väl för tidigt...
Vi kan säga att en viss lejonvalp var ganska billig några nattliga timmar. Sen var det ju inte långt kvar till 4,50 när radion startar. Antar att ingen undrar varför jag är så trött alltså. Så nu ska jag göra ett tappert försök att få henne att göra ifrån sig innan jag ska störta ner i sängen. Ibland går det så jag hoppas...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du får ursäkta mig Katarina, men jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste detta. Jag sa till Mats att du har det minsann inte lätt som inte får sova för Alice...jag fick det att bli sååå komiskt. Såg allt framför mig som på en film, och filmen var en komedi !!
Hoppas det lugnar ner sig snart med dessa nattliga bestyr för det är jobbigt att inte få sova och ska man upp tidigt så är det ännu jobbigare, ja jösses säger jag bara.