lördag 6 december 2008

Julmarknad

Idag på förmiddagen var vi på säsongens sista träning på klubben. Nu har vi bestämt att göra ett uppehåll om vi nu inte skulle ha sån tur att det ordnar sig med en lokal för inomhusträning då förstås. Det skulle ju vara toppen så vi håller tummarna.

På eftermiddagen var jag, Roger och Lisa nere i Munkedal på julmarknaden. Alice fíck följa med, hon behöver ju miljöträning. Imorgon kommer vi eventuellt att åka till Brastad på julmarknaden där i samma syfte. I så fall träffar vi även Crazy med familj vilket ju är jättekul förstås.

Efter träningen på förmiddagen åkte jag och Tove som vanligt till 125:an. Vi har beställt halsband så vi skulle höra om de kommit. Det hade de inte men nytt var att Damen där nu köpt en fastighet på andra sidan vägen och ska öppna café där. Det finns en bakgrund till denna historia. Förra veckan när vi skulle parkera våra bilar på andra sidan vägen för vårt besök blev gubben i korvkiosken ilsken och krävde att vi skulle flytta oss. Det gjorde vi snällt men Damen med make blev mäkta irriterade på korvgubben. Nu var nog denna irritation inget nytt men i alla fall blev de så irriterade att de samma lördagskväll tar kontakt med fastighetsägaren och helt sonika köper huset snett mitt emot (vid sidan om korvkiosken) och ska nu alltså öppna café där. Ett hundcafé tom! Här är nog som bäddat för en riktig grannfejd kan jag tänka mig.
I alla fall kommer vi (klubben) nu att få inbjudan till foderdag mm på nämnda café. Hon ska nu utöka sitt fodersortiment och både hon och vi är ju intresserade av ett lönsamt samarbete så att säga.

Nu ska jag kolla in finalen i Stjärnor på is, trots att jag bara strötittat hittills är det kul att se vem som vinner!

Inga kommentarer: