torsdag 25 december 2008

Nehej då...

inte har väl bloggen tagit julledigt! Är bara så upptagen med att vara social och givetvis äta.
Jobbade ju in i det sista i år, ända fram till dagen före. Sen blev det en sista spurt på Torp på hemvägen naturligtvis.
Igår började vi med ett besök hos min mormor, åkte vidare till Rogers farmor och till sist landade vi hos hans föräldrar i Grundsund. Emilie och Carolina var med sin pappa hos deras farmor så det var bara Lisa som var med oss. Ja och så Nellie och Alice då förstås. Undrar förresten om det var både första och sista gången Alice var med där... inte så att hon är problematisk att ha med sig men med tanke på hennes framtida format, ja ni vet...

Jag fick hålla henne i koppel hela tiden igår för hon hade hjärnkoll på bordet där maten stod uppdukad. Hon kan bli väldigt stoor redan på två ben ja. Så där fick hon tji. Tror att jag lyckades få alla att förstå att man INTE matar hunden men visst, jag är inte dum, både hon och Nellie tuggade ibland.

Efter vi kommit hem igen så kom Emilie och Carro också. Alla var mätta och slöa fast tjejerna tog en tur till mormor och morfar såklart. Som innan dess firat med min bror Tomas med familj.

Måste berätta vad som hände dem (Tomas och Anki)dagen innan julafton! Sonen Robert har varit i Australien sedan förra vintern och skulle komma hem nu i mars. På tisdag kväll knackar det på dörren, och vem står där... Robert!!! Som bestämt sedan länge att han skulle komma hem till jul istället och överraska, ingen visste nåt. Han hade blivit hämtad vid flyget dagen innan av en kompis och sedan hållit sig gömd. Kan tänka mig att det var årets bästa julklapp!

Idag ska ví på kaffe hemma hos mamma i eftermiddag. Min mormor är där på lutfiskmiddag så då brukar vi ansluta till kaffet. Ingen av oss gillar lutfisk...

Ikväll? Ja då ligger vi i var sin ände på soffan och bara tar det luuugnt, för vem vet? Imorgon blir det säkert en tur till Torp igen, då är det ju rea...

Inga kommentarer: