måndag 9 juni 2008

Vänersborg

I går var vi i Vänersborg och tittade på utställningen där. Sheltieklubben hade ju två ringar där, hela 116 anmälda. Det var varmt, varmt, varmt. Just dessa två ringar låg mitt i solgasset utan möjlighet till skugga men vi satt ändå ganska länge och tittade. Med så många sheltisar runt om blev det knappt ens några foton men här kommer ett iaf. Det är unghundsklassens tikar om jag inte minns fel.



Sen drog vi oss in i skuggan och hittade min kusin Veronica som ställde sina två leonberger. Bredvid dem fanns denne fantastiske hane som nyss blivit champion, åhh så vacker han är!



Här har vi Veronica med familj och hundar. Mamma lånar en sittplats också.



Veronica och Tequila i ringen.



Mamma passar på att vila sig i skuggan en stund.



I morgon börjar agilityn igen. Då ska vi se om Nellie och Smulan är på G. Det har verkligen inte blivit mycket tränat de sista veckorna när det varit så varmt. Nu sägs det att det ska bli regn i morgon, vi får väl se!

1 kommentar:

Anonym sa...

Smulan verka att gilla agility !! Jag har tävlat med Nalle lite för något år sedan. Sudden och jag har gått en kurs i rallylydnad och det var kul. Nu får vi se om Sudden ska få gå en kurs i agility. Han blir alldeles vild när han får hoppa och springa i tunnlen när Nalle ska träna.
Hälsn. Carina