måndag 16 juni 2008

En dålig dag!

Det är precis vad jag haft idag. En dålig dag.
Sov jättedåligt inatt (söndagssyndromet) och vaknade kl 4. Jubel! Efter en stund fick jag ont i magen och det blev vara värre och värre. När klockan var 5 fick jag springa upp på toa och sen skulle jag ju upp ändå. Följden blev ju att jag varit trött hela eftermiddagen. När jag äntligen kommer hem efter jobbet möts jag av ett kök (ja resten av huset också för den delen) i kaos. Disk överallt och allmänt stökigt.
- Vi har inget vatten så vi har inte kunnat diska, säger ena dottern. Ve och fasa, inget vatten är nog det värsta jag kan råka ut för ( ja en trasig dammsugare är också en mardröm förstås).

Förstår ganska snart att en säkring gått men kan inte hitta vilken. Ringer Roger som säger det är en huvudsäkring och att han kommer snart.
Sen väntar jag. Och väntar. Och väntar. Tänk att det kan ta så lång tid för en karl att duscha (på jobbet) och köra 8 km! Här sitter ju jag UTAN VATTEN!!! Man måste faktiskt ha vatten till precis ALLTING om ni inte märkt det.

Stackars pappa dyker upp mitt i min ilska.
- Jag väntar på Roger för styrningen till traktorn har gått sönder! Roger är ju pappas privata mekaniker som ständigt får reda ut allt som inträffar och laga allt som går sönder på Skinnfälleröd.
Det är bara det att just nu är det JAG som väntar på Roger och jag var FÖRST och jag har INGET VATTEN!!!!

Stackars pappa, han tröttnar snart på mitt sura snäsande och sätter sig på fyrhjulingen och kör hemåt. Nu kom han inte så långt för han såg Roger komma och då vände han som ett skott.
Min fantastiska karl byter säkringen och får efter mycket om och men igång vatten pumpen igen. Tänk en sån lycka att kunna starta diskmaskinen, få torka av alla bänkar och sätta på kaffet. För att inte tala om duschen.
Så nu är jag på hyggligt humör igen trots att jag är riktigt trött. Bäst att snart gå och lägga sig innan nåt retar upp mig igen!
(Om ni nu undrar så hann Roger med traktorn också)

Inga kommentarer: