lördag 21 juni 2008

Midsommarafton

Igår på Midsommarafton hade vi finbesök från Smulans uppfödare, Vallkrokens Kennel i Malung. Jag vet inte vem som var lyckligast över att träffas. Smulan hon kastade sig i famnen på både Eva och Mats som om hon aldrig gjort annat. De hade med sig alla sina 4 hundar och med Smulan och Nellie var hela gårdsplanen full av shelties. Mamma Ronja är ju mamma till allihop (ja förutom Nellie då) de har behållt en från varje kull. Alltså var Smulans söta helsyster Skrållan med också.
Sen ska vi ju inte glömma lilla nytillskottet Saga som var på dagen 12 veckor, hon kunde smälta ett isberg! Lisa föll som en fura, ja jag med för den delen.



Eva och Smulan njuter av att få gosa igen, ett år sen sist!



Nellie fick en ny kompis i Isa. Skrållan däremot var inte alls särskilt förtjust i Nellie.

Mera bilder kan ni se i albumet "Besök från Vallkrokens" som läggs ut på hemsidan under dagen.

Efter det att Eva och Mats stannat till hos oss åkte de vidare för att fira Midsommar i Grundsund. Lite kul med tanke på att dit skulle ju jag och Roger också senare.
Bara 10 minuter efter vi kommit ut till Peter så hör jag en hund skälla utanför huset, går ut på altanen och vad ser jag då? Jo jo men! Hela Vallkrokens på promenad i Grundsund. Jätteroligt att träffas en gång till på samma dag. Det visar sig att vi håller till bara några hundra meter ifrån varandra. Senare när jag rastar Nellie går jag förbi deras bil men jag ser dem inte igen.

En trevlig kväll med goda vänner och god mat hade vi sen tills vi så småningom rattade hem. Jag var chaufför för kvällen och det är ju inget man ångrar idag precis. Synd bara att det skulle vara halv storm men man får väl vara tacksam att det slutade regna i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt att se en uppfödare bli så glad över att få kela med en av sina före detta " valpar " !! Förstår att det var ett kärt besök !! Tänk att vi var med förra året ! Det var så skoj ! Vi får se om det kanske blir fler gånger vi kommer och hälsar på !

Anonym sa...

Det var allt underbart att få ha gofisen Smulan i famnen igen...det är starka känslor som kommer fram för den lilla sötnosen...det var ju inte helt lätt att lämna henne ifrån sig som liten valp, hon är ju lite speciell för oss, det kan inte hjälpas!
Tack för supergott fika som vi blev bjudna på och tänk vilken tur, eller otur för Lisa, att vi inte glömde kvar lilla Saga!!!
På Grundsund trodde jag nästan vi skulle blåsa bort, det var då inga sköna vindar där inte.
Jag får väl säga som alla andra...borta bra men hemma bäst!
Kramar från Eva med flock