måndag 2 juni 2008

Svettigt värre

Man ska INTE gnälla, jag vet det men oj vad varmt det är! Vi har en sån där kombinerad termometer som visar både ute och inne temp och just nu (19,30) visar den 28/28. Då är utegivaren placerad på baksidan i skuggan! På framsidan gassar solen ända tills den går ner så gissa om det får vädras sent på kvällarna här. Vårt hus ligger väldigt fint med sol hela dagen men det har sina nackdelar vill jag lova.

I alla fall har vi orkat oss ut på en promenad med hundarna jag, Lisa och mamma. Den enda som hade nån energi var Smulan, precis som vanligt. Tungan hänger ut 10 cm men springer som en dåre det gör hon ändå. Man blir alldeles svett bara av att titta på henne. Fast å andra sidan har hon legat och sovit hela dagen så nån gång måste hon ju dra igång. Nellie är också tämligen pigg men tom hon tittar på Smulan precis som att hur orkar hon! Annat är det med Nikki och Nova. Fast vi försöker gå i skogskanten där det är skugga så är det nästan så man får bära hem dem. Tack och lov att de har tappat det mesta av pälsen, just nu är det en fördel att vara "tunnhårig".

Dammsugaren och jag har också tagit vår vanliga svängom. Jag bara måste, står inte ut att gå runt i grus och damm. Nu väntar duschen och sen ska det inte hända så mycket mer idag, det kan jag lova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha då var det varmt i snart hela Sverige !! Skönt men kanske lite ovant ! Sudden är lik sin lillasyster ....han är också pigg trots värmen medan Nalle går sist och bara undrar hur Sudden orkar !!
Hälsn. Sudden med familj