onsdag 4 juni 2008

Den Nya Lyckliga Wilda






Elin har fått en ny hund! Dvs Wilda är ju samma hund som hon haft i snart 2 år men efter operationen här om veckan så är hon totalt förändrad. Hon utstrålar lycklig vovve helt enkelt! Elin har så ofta påpekat under lång tid tillbaks (före op)att det är nåt som inte stämmer och att Wilda verkar deprimerad. Idag träffade jag dem för första gången efter livmoderoperationen och slogs direkt av skillnaden i Wildas kroppsspråk och utstrålning.

Jag hade ansvaret för klubbens allmänna träning idag men det kom ju bara jag, Lisa och Elin så vi blev mest sittande och pratade. För första gången kunde vi släppa ihop våra hundar och de lekte hur bra som helst. Detta har aldrig gått tidigare då Wilda avskytt andra hundar sen lång lång tid tillbaks. Dessutom var hon så pigg, förr var hon alltid så dämpad både i tempo och temperament. Fantastiskt att se!
Hon har ju dessutom haft väldigt besvärliga löp med påtaglig humörförändring så det här var nog något väldigt positivt för dem alla.
Nu ska det bli spännande att se henne när vi kör igång agilityn igen, den startar ju redan på tisdag. Kanske lilla Wilda klår hela gänget nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag börjar faktiskt nästan gråta när jag läser detta inlägg! Att det inte bara är vi som ser utan även andra, att vi har fått en ny Wilda. Vi hoppas bara att det håller i sig!
När jag kom hem igår var jag helt lyrisk över att det gick så bra!
Skönt att det bara var vi där:)

Ha en jätte skön helg!!