fredag 13 juni 2008

Det är mycket nu....

Så mycket att jag inte hunnit blogga sen i söndags. Dessutom har bredbandet krånglat i ett par dagar så då gick det ju inte heller.

I tisdags började vi agilitykursen igen. Vi var bara 4 ekipage första gången, jag, Lisa, Elin och Camilla/Tove med våra hundar. Det var rena lyxen att inte vara fler. De andra hade förhinder, synd för dem men bra för oss.
Ja att Wilda är helt förändrad det har jag ju redan berättat och hon demonstrerade det verkligen för alla som såg på. Alla kommenterade förändringen! Ytterligare ett par veckor får hon ta det lite lugnt men sen kommer hon att ta oss med storm. Idag gjorde hon allt utom att hoppa hopphindren.

Sen har vi lilla Smulan då. Själv började jag nästan undra om jag fått med mig någon Smulankopia istället för där var minsann också en förändring! Den nya Smulan hade hjärnkoll på mig (och även på Matte) och det var en dröm att vara förare till henne. Hon lyssnade och löd varenda kommando, stack inte iväg en enda gång. Tänk att inse att hon faktiskt inte är döv trots allt utan de små vackra öronen har sin funktion också! Jag var helt lyrisk när vi åkte hem. Tror minsann den nya lydnadskursen/träningen hon börjat på gjort susen. Mamma var naturligtvis jättestolt, det är ju hon som tränar henne annars.

Nellie hon är ju en klippa , i alla fall så länge det inte handlar om tävling!!! Hon är jätteduktig och det är grymt roligt att se henne in action. Snabb så det ryker om det, för hennes del är det kontaktfältsträning som vi ska jobba med.

I onsdags hade Lisa skolavslutning. Första gången på en massa år som jag inte är på skolavslutning faktsikt. Nu i 6:an vill de ju inte ha med föräldrarna längre. Det är ju så att här i Munkedal börjar eleverna i högstadiet när de börjar 6-an så Lisa har alltså gjort sitt första år i högstadiet nu. Nu väntar hela långa sommarlovet. Själv har jag 5 v kvar att jobba innan det är dags för semester.

Idag har jag jobbat igen på min lediga fredag. Min kollega hade skolavslutning att gå på så naturligtvis ställde jag upp. I gengäld kommer jag att ta ledigt på torsdag så jag kommer att få långledigt över midsommar.

Vet inte om jag nämnt det men till Midsommar kommer vi att få fint besök på Skinnfälleröd! Då kommer nämligen Eva och Mats på Vallkrokens kennel med alla sina hundar och hälsar på lilla Smulan och oss. De ska fira helg här i närheten så då får vi träffas. Det ska bli så roligt, vi ser verkligen fram emot detta besök!

Nåt annat som är roligt är alla trevliga hälsningar i min gästbok och kommentarer i bloggen. Jag blir lika lycklig varje gång. Den senast hälsningen från Nalle och Suddens matte Carina (i gästboken) måste ni kolla in! Hon har nämligen bifogat en jättefin bid på dessa vackra herrar. Letar man bakåt där finner man även söta Saga. Jättekul med dessa bildhälsningar alltså, tack!

Själv köpte jag mig en kamera i tisdags! Jag som hela tiden sagt att vi har så många digitalkameror i huset (alla andra har var sin) så jag vill inte ha någon (min kommentar när jag fyllde år senast). Det kan ändra sig fort. Sen jag började blogga är det ju jättekul att förmedla bilder så jag lånar ju Lisas kamera hela tiden. Nu insåg jag alltså att det kan nog vara bra med en egen. Dessutom har jag sen ett tag tillbaks lärt mig lägga in bilderna i datorn själv också, det blev så jobbigt att be Lisa hela tiden. Lätt som en plätt är det ju faktiskt och nu slipper jag vänta på att hon ska ha tid att hjälpa mig.
Vi får väl se om jag får igång kameran i helgen och kan lägga in lite nya bilder då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa i bloggen att Smulan trots allt inte är döv!! En stor eloge till er som sysselsätter hundarna och roligast är trots allt att Smulans matte är så duktig på lydnaden, du är så duktig Gertie!!
Till midsommar ska vi äntligen få träffa er och det ser vi fram emot.
Många kramar från gänget på Vallkrokens.