torsdag 5 juni 2008

Äntligen hemma!

Även denna dag tog slut, ett tag trodde jag inte det. På torsdagar ansvarar vi i receptionen för stängningen på kliniken, dvs man måste vara kvar tills dörren låser kl 16,15. Alltså fick jag vackert sitta kvar och bara vänta på att klockan skulle gå. Tråkigt när man eg vill hem och alla andra har gått. Fast jag hade lovat min bror att han skulle få åka med mig hem så jag var ändå tvungen att vänta tills han skrevs ut, han har ju varit på sjukhuset sen i söndags.

Till slut kom vi iväg i alla fall. En bit. Det var KÖ! Överallt! Det hade jag kunnat räkna ut med tanke på att det var både studenten och helgtrafik. Först höll vi på att inte komma ur stan, sen blev tet totalstopp på motorvägen (vägbygget). Det tog 1timme och 25 minuter hem, det brukar gå på ca 25 minuter.

Men, men!! Nu har jag ätit räkor och druckit cider så nu känns det lättare igen.

Inga kommentarer: