torsdag 3 april 2008

Vårväder

Vilket underbart väder det har varit idag! Man får ju en försmak av våren. Dörrarna har kunnat stå öppna ikväll och det känns så skönt att få vädrat ordentligt tycker jag.

Vi håller ju på att hägna in vår stora tomt och nu känner jag att det börjar bli bråttom med att få stängt resten också. Det är ju så att våra älskade hundar gärna tar sig friheten att sticka iväg på äventyr och det tycker inte jag är så kul. Det finns mängder av rådjur som mer eller mindre bor i vår trädgård känns det som. Eller också står de alldeles utanför tomten, jämt ser man dem. Följden blir att hundarna bara sätter sina nosar i backen och sen är det adjöss! Men se nu är jag trött på detta. Roger säger jag inte har tillräckligt pli på dem och visst, så är det väl, men det är inte så lätt att ta upp kampen mot rådjuren.
Egentligen är det väl konstigt att alla våra tidigare hundar hållt sig där de skulle utan staket men det gjorde de. Ett minne blott är det i alla fall.

Lilla Smulan har haft det bra nu när det varit härligt väder, dörren har stått lite öppen så hon har gått ut och in som hon velat hela dagen. Hon vet att sköta sig den lilla damen, inga rymningar där inte. Då kan man ju ha det väldigt bra. Tänk om mina kunde förstå det också!

Inga kommentarer: