torsdag 10 april 2008

Träningskvällar

Då har det varit två "hund"kvällar på raken. Igår tog jag och Lisa med oss Nikki och Nova upp till Brukshundklubben för att träna. Några till var där, bla våra vänner Elin och Jocke som har taxen Wilda och nu även skaffat en liten valp, Mini är det mycket passande namnet. Mini är en blandning mellan chihuahua och petit brabancon (hoppas jag skrev rätt nu) och är nåt i miniatyr. Hur söt som helst och är nu 11 veckor.
Elin och jag träffades på Nellies (och Wildas) privata valpkurs och har sedan hållt ihop fastän vi numera bytt till brukshundklubben. Vi har verkligen jättekul ihop och mycket gemensamt trots att hon är 20 år yngre än mig.
I alla fall så tränade vi en stund och tog ett fikasnack inne i klubbstugan.
Idag var det första gången mammas grupp började med sina träningskvällar. Där som jag också lyckats nästla mig in. Så jag stressade hem efter jobbet idag också, i med lite mat och sen lastades Nova in i bilen för ett träningspass. Fast den här gruppen håller ju till bara några km här ifrån så det är ju jättebra. Till brukshundklubben har jag 3 1/2 mil + att jag då kommer direkt från jobbet som ligger över 3 mil åt andra hållet. Ni fattar att det blir mycket körning! Och ibland väldigt stressigt!
Trevligt var det med denna gruppen också. Nova var väl mest intresserad av ungdomarna som spelade fotboll på planen intill och tjöt av sorg för att hon inte fick vara med dem (Nova älskar fotboll!). Hoppas de inte har träning där varje vecka!!!!
Nu är det bara att gå och lägga sig om jag ska orka jobba imorgon också. Måste jobba på min lediga fredag eftersom båda mina kollegor fortfarande är sjuka, stackars stackars mig!

Inga kommentarer: