torsdag 17 april 2008

Äntligen torsdag

Så var ännu en arbetsvecka till ända. Jag är ju ledig på fredagar än så länge, så jag har ju lite helgkänsla så här på torsdag kväll.
Var iväg på träning med Nikki förut uppe i Dingle. Det är så annorlunda att umgås i den här gruppen med hundar och hundägare. De har ju gått för annan tränare (privat) , jag har ju gått först privat och numera i brukshundklubben. I denna gruppen tillåts hundarna hälsa på varandra hur som helst i koppel, vilket jag inte tycker om. Enl min uppfattning kan lätt bomber brisera när hundar är kopplade och ska på varandra. Sen är jag lärd att de inte ska göra det före en träning då de sen får svårt att koncentrera sig också. Det känns som jag har en väldigt annorlunda inställning än gruppen men det är trots allt träningsmöjligheten jag är ute efter så jag är med på mina villkor. Jag vill ju inte verka som nån besserwisser heller. Mamma och Smulan trivs i alla fall och idag var även pappa där en stund och tiittade på.

Igår var det medlemsmöte på klubben så nu får jag ägna mig att skriva färdigt protokollet imorgon. Fast jag gillar ju sånt så det brukar gå bra.
Hoppas nu vi får så fint vårväder i helgen som det sagts, oj vad vi ska njuta då!

Inga kommentarer: