onsdag 30 april 2008

Glömde

ju i förra inlägget berätta, nu har Carro äntligen kommit hem! Hon kom hem natten till igår och tillbringade gårdagskvällen här med oss. Det var så skönt att ha henne här igen. Nu ska hon bo månaden ut i lägenheten i Uddevalla och sen flyttar hon hit igen. Hur nu det ska gå, vi retar snart upp oss på varandra är jag rädd. Men men.....det tar vi då.
Förra veckan var det ett tag tal på att vi skulle åka upp till Sälen och hämtat henne. Packningen hade nämligen växt under säsongen så buss var otänkbart. Nu blev det inte så för två kompisar åkte upp istället. Lite besviken blev jag för i mitt lilla huvud hade jag redan klart för mig att Eva och Mats på Vallkrokens ju bor utmed vägen. Det hade varit så himla roligt att hälsat på er däruppe och få tittat på era fina valpar men nu blev det inte så. Det var samtidigt skönt att slippa köra 46 mil upp för att sen bara köra hem igen med dotter och packning.

Ikväll har jag och Lisa varit i Tanum på träning med hundarna. Våra agilitykompisar Elin, Tove och Camilla var också där. Lisa gillar ju bara agilityn nu så hon höll mest på med den medan jag även tränade lydnad. Tyvärr accepterar ju inte Nellie att någon ska se henne i munnen så vi försöker ägna tid åt detta också. Det går bra med oss i familjen men hon tycker inte om att andra ska varken känna över henne el kolla munnen. Klappa går däremot bra. Hon morrar inte utan backar bara undan allt vad hon kan och visar absolut inte. Vi kämpar vidare med problemet. Tråkigt bara eftersom både utställning och lydnadstävling kräver detta.

Nu är jag så trött, underbart att vara ledig imorgon!

Inga kommentarer: