tisdag 15 april 2008

Nya bilder från agilityn







Vid det här laget vet alla vad vi gör på måndagskvällar, agility så klart. Lisa tog lite bilder och några bjuder vi på här. Även igår fick Nellie stanna hemma och jag lånade tränarens hund istället. Inte roligt alls men vad gör man. Jag får ju träna i alla fall och det ska gudarna veta att jag behöver. Det är så himla svårt att tänka på allt, klicker, godis i rätt hand, vända åt rätt håll mm. Dessutom är det ju bara 3 ggr kvar nu! Fast vi frågade igår om vi inte kunde få en fortsättningskurs längre fram och det lät inte helt omöjligt.


Nellie löper och vi har haft en del bråk här hemma i helgen. Hon är ettrig och rök ihop med Nikki flera ggr. Hon tigger om stryk verkar det som för det är hon som startar hela tiden. Sista gången det hände var Roger hemma och tog över som flockledare (vilket inte jag klarar fullt ut i såna lägen tyvärr). Han kan kuva Nellie så otroligt med bara rösten och hon låg på rygg i säkert 10 minuter tills hon fick tillåtelse att resa sig igen. Hon har INTE muckat sen dess, kan väl hoppas det håller i sig. För övrigt är hon ju hur go och glad som helst, det är bara mot Nikki hon beter sig så här.


Nu ska jag se på Desperate Housewives som börjar ikväll igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag väldigt förvånad! Så det är Nellie som är lite små grinig alltså. Hon som är så lugn och snäll annars!
Läs mailen:)

Anonym sa...

Miina bilder på agilityn :)