onsdag 30 april 2008

Tokiga lilla Smulan



Oj vad fort denna arbetsveckan gått, det blev ju bara tre dagar. Lika snabbt går mina kvällar, hinner inte blogga så ofta som jag vill. Får väl vara nöjd om det blir ett par gånger i veckan i alla fall. Samtidigt är det ju så kul att läsa era små inlägg, kul att det finns nån som läser det man skrivit och kollar våra bilder.
Bilderna idag är naturligtvis från agliltyn i måndags, tror vi lyckades fota de flesta utom Smulan faktiskt.
Smulan ja..... hon är verkligen tokig i agility! I måndags vet jag inte om hon var dopad eller nåt. Hon ruschade runt helt i eget lyckorus och varken såg eller hörde lilla mig som ständigt tjoade. Hon är ju inte precis någon elitlydnadshund så jag var ganska svett. Hon gjorde alla hinderövningar precis som hon skulle, det var bara det att hon ville ju aldrig sluta! Antingen fortsatte hon bara fram o tillbaks på samma hinder eller också rusade hon vidare till nåt annat (där andra ekipage höll till) och klämde sig fram.
På planen intill var det valpkurs och i slutet på den släppte de två valpar lösa för lek. Gissa vem som tog sig igenom staketet och rusade in till dem??? Fast där upptäckte hon genast att oj vad stora de var fast de var valpar. Hon blev snabbt lite förskräckt och ville gärna in till agilityplanen igen. Hoppas hon lärde sig nåt av detta.
Slutkontentan blev att jag anmält mamma till kurs på klubben nu i maj så de får fart på lydnadsträningen igen. Passar nog mamma bra tror jag för hon tycker det är jättekul.
Nu bär det av på kvällens träning!


1 kommentar:

Anonym sa...

Här har man fått sig ett gott skratt minsann...kan ju se sötnosen Smulan framför mig hur hon rusar runt på agilitybanan. Vilken härlig tjej ni har!!
Passar också på att önska er alla en trevlig valborg.
Kramar från Vallkrokens.