lördag 5 april 2008

Uppförarutbildnig

Idag har större delen av dagen gått åt till SKK:s uppfödarutbildning som jag ju går på. Valpningsboken var det som avhandlades idag. Det är så intressant och så himla kul men samtidigt blir jag så betänksam. Undrar om jag någonsin kommer att våga mig på detta. Dels känns det som om tusen hemska saker kan hända och även om allt flyter som det ska, hur i herrans namn ska jag klara av att sälja mina valpar? Nej, här skulle nog hundskaran utvidgas ganska snart är jag rädd för.
Vi får väl se, tanken har ju faktiskt inte varit att börja med uppfödning utan kursen har jag gått för att jag helt enkelt är intresserad och vill lära mig mer. Tyvärr har jag ju ingen av "mina" uppfödare som bor i närheten, med rätt stöd och erfarenhet bakom sig så hade det varit annorlunda. Vet att jag kan ringa eller maila dem när som helst men de bor för långt borta för att kunna komma och stötta praktiskt.
I alla fall har jag nu bara en delkurs kvar och det är juridiken, sen är kursen komplett för min del.

Inga kommentarer: