fredag 18 december 2009

Vinter

Nu tycker jag det räcker bra med snö! Har ju snöat lite smått i flera dagar och nu är det bra så. Sen behöver det ju inte vara riktigt så kallt som nu heller...nån minus skulle räcka om jag fick bestämma.

Hundarna stortrivs i alla fall! Ja alla utom Nellie då alltså...
De är helt vilda ute i snön. Sen när de rusat färdigt ligger de gladeligen kvar ute i timmar. Själv inbillar jag mig att de fryser och försöker locka in dem men nej då, helst stannar de ute.
Lilla Nellie har ju också mycket päls så jag vet inte om hon direkt fryser men hon gillar helt enkelt inte kylan. Sen vill hon ju alltid hellre vara med mig än ute med de andra. Lilla mammegrisen.

Nu jobbar jag inte förren på onsdag igen, det ska bli skönt. Jag har ju pga sjukskrivningen inte hunnit ta ut min kompensationsdag för 6: juni så den blir det på måndag. Hinner precis ta ut den innan den fryser inne alltså. Det vill man ju inte bjuda landstinget på!

Skulle eg behövt ta ut lite flextid eftersom flexavtalen skrivs om men nu har vi fått frist innan de nya reglerna i några månader till som tur är. Sen kommer man inte att kunna ta ut heldagar tex.
En annan följd av sjukskrivningen är att jag har 49 semesterdagar kvar...hade lite sparat sedan tidigare och det blev ju ingen semester i somras. Nu i januari trillar det in 32 nya dagar, när i himmelens namn ska man kunna ta ut dem???

Puhhh...vilka problem man grubblar på va...


Inga kommentarer: