lördag 26 december 2009

Snööööö

Jaha, då kan man väl säga att julhelgen är snudd på över då. Vi hade en jättettrevlig julafton uppe hos min bror och hans familj. Kvällen tillbringade vi mätta, slöa men belåtna i vår egen soffa. Skönt.

Juldagen tyckte jag alltid var årets tråkigaste dag när jag var liten. Det hände ju absolut ingenting. Nu tycker jag tvärtom det är en riktigt härlig dag tack vare att det händer just ingenting.

I dag ska vi till Rogers föräldrar i Grundsund men först ska vi göra ett snabbstopp på Torp på på vägen. Jag har siktat in mig på ett par goretex kängor som jag såg den 22:e och eftersom de har 50% på allt i hela affären idag så kanske....de kan ju ha tagit undan en del också förstås eller så kan de ju vara slut.

Det är liksom läge för bra på fötterna nu. Mina nuvarande kängor har hängt med sen tiden jag jobbade i sportaffär och köpte allt med personalrabatt och ibland direkt ifrån leverantör till ännu bättre pris. Jag kan sakna det där ibland, oj vad jag (och familjen) hade skor och kläder på den tiden...
Känns alltså som det kan vara läge att köpa nytt nu då. Vaknade upp tidigt i morse och insåg att Yr:s väderrapport stämde väldigt bra som vanligt. Mycket snö är det...hoppas vi kommer iväg på dagens utflykt.

I morgon är tanken att vi ska på inoff utställning i Skara med det bruna monstret. Kan väl säga att det inte känns just nu som att det kommer bli aktuellt. Vi får väl se men åka långt på dåliga vägar i snöväder för en inoff det blir det inget med!

Inga kommentarer: