fredag 18 december 2009

Rymmar-Alice

i dag har Rymmar-Alice varit på turné igen. Tittade ut på förmiddagen och såg bara de två blå som tittade så konstigt mellan mig och skogen. Nellie kom från ingenstans och då visste jag vad klockan var slagen...
Nellie är nämligen alltid med Alice men blir väl feg antar jag och vänder hem till matte. Alice däremot, ja hon passar på att se sig om i världen, eller skogen i alla fall.

Nu är det ju snö så det borde ju inte bli så svårt att spåra upp henne trodde jag. Tog med mig Nellie. tänkte att hon kanske visste var fanskapet höll till. I spåren villade vi snart väck oss. Hon hade hunnit cirkla överallt redan. Vi gick runt i skogen och ropade i säkert en timme men ingen Alice.

Jag tror säkert hon kommer hem själv men jag är så rädd för järnvägen som vi ju har alldeles intill. Sen är det bara 600 m ut till motorvägen också. Lite svårt att koppla av och sitta hemma och vänta.

När vi väl kom tillbaks hem igen fick jag se det bruna monstret skymta på andra sida huset. Så till slut var hon då hemma igen i tryggt förvar, skööönt.

Bilden togs när precis efter hon kommit hem, hon är ganska slut efter sin turné!




Inga kommentarer: