söndag 20 december 2009

Följetången om Rymmar-Alice

Naturligtvis bar det av idag igen! Hon kan inte motstå en spårrunda nu i snön. Fast den här gången upptäckte jag nog att hon var borta ganska snabbt för när jag tog med matskålen med torrfoder upp i skogen och skramlade så kom hon ganska snabbt. Hon hade alltså inte hunnit så långt får man väl anta...

När sen husse kom hem skulle vi göra ett nytt försök att se hur hon bär sig åt. I går när jag gick upp i skogen visste hon nämligen att husse stog och kollade henne så hon beslöt sig för att spela duktig och stanna hemma. Det falska stycket.
Så idag ställde sig husse inne i sovrumsfönstret på bevakning i stället och jag klättrade över staketet och tog Nellie med mig upp i skogen. Till slut blev frestelsen för stor för den bruna mardrömmen som såg matte försvinna i skogen. I ett graciöst hopp flööög hon över stängslet! Visserligen på ett ställe där det är tämligen lågt men ändå!!! Vem kunde ana att denna klumpiga varelse kunde vara så graciös???

Husse kom utflygande och började tjoa om en karriär som agilityhund och ja...kanske det!
Nu återstår att på något sätt höja staketet åtminstone på den mest lockande utbrytarsträckan. En två meter hög mur kanske?
Fortsättning lär följa!


2 kommentarer:

Thina sa...

Ja, du har verkligen fått dig en följetång där....och en irriterande sådan....
Kanske Alice kan få sig en karriär inom höjdhopp om det nu inte skulle fungera med Agility =)
Skämt och sidor det där är verkligen inte speciellt roligt och jag hoppas verkligen att ni får stopp på henne så att du kan känna dig trygg då du släpper ut dem......önskar en som också vet hur det är ....=)

Pirre sa...

hon är ju för underbar, hon ser ju till att ni inte får en tråkig minut! Du har aldrig funderat på att skriva en bok. "Åren med Alice.. " haha...