måndag 21 december 2009

Anna Anka och telefon

I kväll fick jag utlopp för min elaka sida. Inte skäms jag ett dugg heller. Jag säger bara telefonförsäljare...

Den här gången var det Trygg Hansa. Han visste inte vad han gett sig in på. Ibland har jag nämligen VÄLDIGT gott minne! Som tex förra året när jag bytte försäkringsbolag (vilket jag gör ofta)FRÅN just Trygg Hansa till ett annat bolag. Minns förbannat väl hur otrevligt bemött jag blev av kundtjänst när jag skule säga upp min hemförsäkring hos Trygg Hansa. Det var snudd på omöjligt och jag blev helt idiotförklarad. Det finns ett inlägg här i bloggen om det för ca ett år sen tror jag. Efter det lovade jag mig själv att ALDRIG mer gå tillbaks till TH.

Nu ringde han alltså i kväll. I snabb takt körde han på trots att jag knappt svarade. Mycket osympatisk. När han ville veta hur mycket jag betalar för min bilförsäkring idag sa jag "ingen aning, har inga papper framme nu". Då frågade han om jag kanske kunde ta fram dem? "Nej, har ingen lust jag ser på TV nu!". Då frågar han surt om det är så viktigt på TV att jag inte kan slita mig????
Hallåååå...jag kollar på Anna Anka och han ifrågasätter om det är viktigt?
Då tog det eld. Jag informerade honom om att jag har helt enkelt ingen lust. Varför inte det då, kontrade han.
Jo därför att jag fick ett så j-a dåligt bemötande för ett år sen när jag skulle säga upp min försäkring hos er så jag kommer aldrig att sätta mig i den situationen igen!!!

Så var det slut på det samtalet och jag kunde ägna mig åt Anna Anka igen...

1 kommentar:

Ellen sa...

Bra jobbat hörru! Hatar att bli dåligt bemött från telefonförsäljare! BLÄ!