lördag 26 december 2009

Annandag jul

Efter att ha sopat fram bilen kom vi oss iväg till både Torp och Grundsund. Sakta men säkert tog vi oss fram i snön. Säkert var kanske en överdrift för det kan man väl aldrig säga i sådant väglag.
På Torps Köpcentrum var halva Bohuslän trots snövädret. Vi skulle ju bara göra ett par snabba ärenden men jag kan iaf berätta att jag fick tag i mina goretex kängor till halva priset så nu är jag sååå nöjd. Så nu är fötterna rustade för både snö och kyla.

Efter det stoppet bar det av vidare ut till Grundsund. Inte blev vägarna bättre inte. Oplogade och med 10-15 cm snömodd som det varken gick att bromsa eller styra i. Det gick allt bra men fy så tröttsamt det är att köra i sånt. Kanske man helt enkelt får för lite med träning här nere i denna delen av landet. Vägarna var ff inte rena när vi åkte hem igen tidigare i kväll.

Nyss pratade jag med Veronica och vi bestämde oss för att INTE åka till Skara i morgon på utställningen. Känns inte motiverat att flänga runt i det här väglaget. Nu varnas ju för ishalka och man kan ju bara ana hur det blir när allt detta ruggliga fryser på. Det är långt nog i bra väglag så nej...det får vara.

Istället blir det snart Robinson och ett glas vin. Ska nog lyckas hitta nåt gott att smaska på också skulle jag tro. Det är ju dumt att bryta den vanan man lagt sig till med de sista dagarna, äta äta äta...


Inga kommentarer: