söndag 6 december 2009

Händelselöst

Ja så kan man sammanfatta veckan som gått. Inget spännande alls har hänt i min lilla värld.

Däremot har veckan varit jobbig med två ständiga rymlingar. Nova och Alice. De har lyckats klämma ner staketet tillräckligt på ett ställe för att kunna hoppa över. Ja just det HOPPA...trots att det eg inte alls är klumpedunsarnas grej. Nellie har nog varit med dem de flesta gångerna men skillnaden är att hon ju kommer springande tillbaks på stört när man kommer ut och ropar på henne. Plus att hon ju kan springa IGENOM en ruta i nätet lätt som en plätt. När de andra två äntligen dyker upp efter sina skogsturer måste jag ju på något sätt få dem tillbaks på rätt sida igen utan att behöva leda dem ända ner till grinden och vägen.
I går stöttades dock staketet upp med ett par nya stolpar så hoppas, hoppas att de inte kommer över mer nu. Ser i alla fall hittills ut som om deras nöje är förstört.

I dag har jag och Alice varit på julmarknad i Brastad. Var väl inte nån större höjdare, vann inte en sak på lotterierna heller. I går var jag en snabbis på julmarknaden i Munkedal. Det enda jag kom hem med var smågodis eftersom Lekfullt sålde ut sitt plockgodis för 2,50 hg. Klart jag var tvungen att köpa. Massor. Närmare bestämt 2 kg...

Inga kommentarer: