fredag 11 december 2009

Julklappshandel

I dag hade jag tänkt köpa lite julklappar. Jag menar det är ju dags att börja nu...
Åkte in till Torp tidigt, började med en vända på Maxi innan de andra butikerna öppnade. Sen gick jag runt. Och runt. Och runt. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska köpa, precis som vanligt.
Visst blev det väl i alla fall en inköpt men jag hade ju tänkt mig lite fler kanske.

Vid 12 ringde Veronica och sa att hon också var på plats. Så sen kutade vi runt ihop. Har i alla fall köpt hundmat så det räcker länge fram över nu och det är ju inte så dumt.
För övrigt så blev det väl inte så mycket mer shoppat idag.

Alice har haft den goda smaken att stanna på rätt sida staketet ända sedan jag täppte igen hennes rymmarhål i måndags igen. Nu trodde jag ju äntligen lugnet lagt sig på den fronten igen. Trodde jag ja...

I dag vid 16-tiden fanns det plötsligt bara de två blå på tomten och Nellie sällskapsgris var inne med mig. Det började ju bli ganska mörkt och hur jag än ropade var det bruna monstret väck.
Jag tycker det är extra oroligt när det är mörkt, om hon är på vägen så syns hon väl knappast. Sen har vi ju den läskiga järnvägen alldeles intill också.
Till slut dök hon i alla fall upp, som vanligt kom hon flåsande uppifrån skogen. Vi kan säga att det var inte lätt att hålla god min då...


1 kommentar:

Veronica sa...

Du fick ju iaf handlat ett par st, nu är det bara resten kvar o jag är KLAR...
En mur är bra då lovar jag att Alice stannar kvar, det är ju massa roliga bruna saker som bara ber om att få jagas på utsidan...Klart det lockar...