lördag 3 oktober 2009

Plats

Idag for vi till Tanum igen, jag Alice och Nova. Vi hade tur med vädret, visserligen kallt men inte så farligt med regn. Tyvärr dök det bara upp två ekipage till men med tanke på vädret så var det kanske inte så konstigt. Det fanns ju mysigare saker att hitta på.
Både Nova och Alice skötte sig riktigt bra. Platsliggandet gick perfekt för båda. Däremot var det lite stökigt med de andra. Boxern Elsa rusade på den andra tiken så fort hon fick chansen. Nova låg så snällt kvar i mitten när Elsa rusade förbi och fattade inte alls vad de höll på med. När Alice sen var med så stog Bengt på Elsas koppel så hon kom inte iväg...

Ja det kan bli livat på platslägget på vårt KM, det förstår jag. Usch, just platsen är lite obehaglig på det viset. Stora fasan skulle ju vara ett slagsmål. Jag dör om nån flyger på min hund...däremot är jag så säker man nu kan vara på att ingen av mina hundar skulle angripa nån annan. Usch ja...

Vädret har ju passerat de flesta stadier de senaste dagarna. Sol, regn, hagel, åska, storm...bara snön som fattas (som tur är). Här om natten åskade det så huset skakade, då var jag lite darrig. Avskyr åska. Som tur är så reagerar ingen av hundarna i alla fall.

I kväll blir det Körslaget på TV. Jag kollar inte mycket på TV men Körslaget gillar jag. Vinglaset har kommit fram och minsann hör jag Roger skramlar med nåt i köket. Hoppas det blir nåt gott...som äppelpaj tex...

5 kommentarer:

Veronica sa...

Blåbär blev det o det är mycket goare...=)

Katarina sa...

Ja visst blev det blåbär, attans också...gillar ju inte blåbär!

Ellen sa...

Urs hatar åska oxå. Fick lära mig som liten att man inte ska stå vid fönstret för där kan åskan "ta en". Hehehe! Sitter dock i fortfarande.
Kom fram till mig på utställningen i Halmstad och säg vem du är för jag är sååååååå dålig på namn och ansikten så jag kommer inte känna igen er annars. Kommer se väääldigt högfärdig ut!
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Anonym sa...

Jajamensann! Letar bara efter den med hakan högst!

Katarina sa...

Vet inte varför jag blev anonym...