onsdag 30 september 2009

Mera träning

Alice har slutat äta. Ja slutat och slutat, hon äter bara ibland. Typ lite grann varannan dag eller så. Så det borde vara dags att äta idag då men icke...får väl se om hon svultit ut sig tills i kväll.

I kväll åker jag på medlemsmöte på klubben. Det har varit tätt med möten det sista men det kan ju bli så periodvis. Hoppas nu det kommer en del medlemmar, det där kan tyvärr variera kraftigt.

Min mobil har jag skickat iväg på reklamation. Har fått en länk där jag kan följa den i hanteringen, det var rätt bra. Till skillnad från när man lämnar in hos vår lokala säljare där man får springa in och höra efter titt som tätt allteftersom veckorna går. Just denna mobil har jag köpt av ett företag som ej finns närmare än i Göteborg längre, därför fick jag skicka in den alltså.
Förtfarande vill jag ju ändå köpa en ny men kan inte bestämma mig för vilken modell. Tills vidare har jag lånat en av Roger så jag är inte helt utan i alla fall.

Tränar en liten stund nästan varje dag. Ni vet KM:et i lydnad! Nova hon stortrivs med att vara igång igen och oftast går det riktigt bra. Tyvärr ser den stackarn numera ut som ett mellanting mellan en skabbräv och nakenhund. Hon har fällt av precis allt. Då menar jag verkligen ALLT!!! Trots att jag haft sex collies har jag aldrig tidigare haft en sån avfälld varelse.
Börjar hon inte bygga päls snart så vet jag nån som kommer att frysa i vinter...

Alice får också en stunds träning varje dag. Det går lite hejsan svejsan. Ena dagen är hon riktigt alert men så nästa dag så har hon plötsligt "glömt" allt hon kunde dagen innan...fråga mig inte hur det går till. Tex har hon vetat och kunnat i evigheter att hon ska gå runt mig till utgångsställning vid inkallningen men de sista dagarna försöker hon säga nåt om att "det där har vi aldrig bestämt". Gå runt? Varför det? Jag kommer ju för sjutton...nöj dig!
Ja ni fattar. Nova, som vanligtvis är seg, långsam och ganska blåst känns som en ren fröjd alltså...

1 kommentar:

Veronica sa...

Tror det är ren taktik från Alice sida, hon försöker att trötta ut dig...=)