fredag 4 september 2009

Huvudvärk och avundsjuka

Fredag, då vaknar jag med huvudvärk redan mitt i natten. Som vanligt. Det händer nämligen väldigt ofta. Nu kan jag förstå att det är så när jag jobbar och sen var ledig fredag. Men...nu har jag ju gått hemma i snart tre månader och är knappast tröttare en fredag än nån annan dag. Konstigt eller?

Dessutom sitter jag här och är avundsjuk på gänget som åker till Öland idag för utställningen där. Skulle varit så himla kul... Dessutom ska de ha kräftskiva! Rackarns va kul det skulle vart alltså...
Men men...jag som får ont i två dagar av att ha kört korta sträckor kan ju vackert glömma såna resor fortfarande. Just att köra bil är nåt av det jag får mest ont av. Det kan jag ju förstå med tanke på att hålla i ratten och växla. Även när jag åker som passagerare har jag ont av det fast inte lika illa. Det är ant nåt med vibrationerna som utlöser det hela. Så inga långa turer för min del och helst inte köra själv alls, åtminstone inte längre sträckor.

Så här sitter jag alltså. Nöjer mig med att önska alla Knickerbockers stort lycka till och hoppas ni får bra väder!
Lycka till säger vi även till er som ska till Högbo!

Inga kommentarer: