måndag 26 oktober 2009

Gårdagen

I går startade dagen tidigt. Vi skulle ju iväg till Halmstad på utställning. Till råga på allt var det ju omställning till vintertid natten innan. Min klockradio ska kunna ställa om detta själv men oftast fungerar det inte. Problem, vilken tid ställer man då in??? Min lånemobil visste jag inte heller om den ställde in el ej så det slutade med att jag fick sätta mobilens timer istället...sov knappt på hela natten iaf.

Väl på plats träffade vi ett par st som glömt bort ändra klockan helt, ha ha. Väääldigt tidiga på plats alltså.

Veronicas Humlan skulle in nästan direkt, hon fnattade för domaren igen och tyckte det var allmänt läskigt. Den andra tiken vann men ingen av dem fick HP så hanen blev BIR.

Sen var det juniorhanarna. De var bara tre, en av dem var faktiskt en bror till Alice, Chino. Kul att se honom igen! Sen var det Knodden då...snygge, supermaffige Knodden. Klart han vann klassen! Matte Ellen var superstolt med all rätt, det var de verkligen värda. GRATTIS till er! Är övertygad om att detta bara är början för er. Senare blev han BIM.

I tikklassen var de fem st. Alice blev fyra...som vanligt ett påpekande om att det är ryggen...tiken som vann blev senare BIS 2 junior, jättekul!

Relativt snabbt var vi på hemväg igen, trötta som sjutton och 25 mils resa tillbaka. Satt på hemvägen och funderade över hur vi ska orka med nästa helgutflykt till Växjö. Då måste vi ge oss av vid 03,30...

I morse fick jag köra Carro till Torp. Hon skulle med bussen till Oslo och hälsa på kompisar som jobbar där. Så smått funderar hon själv på att flytta upp dit igen så vi får väl se vad det blir efter den här trippen.

Med tanke på dagens väder ska jag ägna mig åt avancerat slappande...en och annan promenad men annars vila. Sköööönt...

Inga kommentarer: