fredag 9 oktober 2009

Åska och kaos

Igår trodde jag blixten slog ner i vårt hus! Plötsligt lät det som hela rummet exploderade, det sprakade och knastrade och allt blev blått!!! Sen ska vi ju inte tala om åskknallen som kom samtidigt...jag som är så rädd för åska.

Flög upp från stolen och var fullkomligt övertygad om att det brann. Nu hände som tur var inget mer än att strömmen naturligtvis försvann. Trodde ju såklart att min nya dator och andra modemet för säsongen gått i graven men konstigt nog fungerar både dator och modem.
Däremot kom vi på senare att telefonerna inte fungerar när modemet är i så nåt har ju hänt med det ändå. Dessutom gick en av de bärbara telefonerna sönder.
Här brukar ALLTID nåt gå sönder när det åskar så jag är jättenoga med att dra ur datorer, telefoner och TV-apparater. Igår var det ju en enda smäll, helt utan förvarning så jag tycker vi hade en otrolig tur för en gångs skull.

Förra sommaren gick en frys, en bildskärm och ett modem på en enda smäll. Tidigare i sommar gick ett modem på en smäll som inte ens var i närheten...så tråkigt.

På kvällen hade vi planerat en tur till Torp för kvällsjippot de hade där mellan 20-22. Det ironiska var att det var externa hårddiskar vi skulle köpa, så det hade varit väldigt snopet om åskan hunnit före.

Efter ett totalt kaos i butiken kl 20 när erbjudandet började hade vi lyckats få tag i var sin både jag, Lisa och Roger.
Man kan lugnt säga att det var djungelns lag som rådde i detta kaos, tre köer och bara kanske 30 hårddiskar bakom disken...
Kön som Roger och Lisa stog i blev helt stopp i pga inkompetent personal så där var alla chanslösa. Fick helt fräckt över Lisa till "min" kö där hon knep den sista! Trodde alla. Då ser jag plötsligt att det står en påse kvar på disken vid kassan intill, kastar mig fram och frågar om den är kvar, jovisst, skriker på sambon som stegar fram och betalar. Sen var det liksom läge för mig att snabbt dunsta ut ur butiken och vänta på håll...misstänkte att det var skottpengar på mig då, typ...

Så igår kväll sparades det bilder igen. Brukar ju spara dem på DVD men det har inte blivit gjort sen jag köpte den nya datorn för några månader sen och jag tar mycket bilder. Så nu känns det bra! Ska gå över burken och se vad mer som ska flyttas över.

Inga kommentarer: