tisdag 6 oktober 2009

Plötsliga bilfantaster

Igår skulle jag ju åka till Tanum och tänkte ta med Nova för en stunds träning. Funderade på om ågon mer skulle få följa med men hade inte bestämt mig.
Till saken hör att Nova ääälskar att åka bil och kan inte motstå en öppen bildörr, hon tar plats på stört, sen om det är framme eller bak är helt oväsentligt...
Nikki tycker väl typ att det får väl gå med bilåkande men kan lika gärna tänka sig att strunta i det.
Alice ja...hon är ju åksjuk och vill inte gärna följa med. När man öppnar bilen travar hon raskt till hundgården. Nellie är ungefär likadan, man får locka och pocka.

Jag lastade bilen och lämnade den öppen medan jag gick in igen. När jag kom ut hade dessa tre tagit plats!!! Inte nog med det, INGEN kunde tänka sig att gå ur. Jag lockade, beordrade, drog och slet. ALLA var totalt oförstående och hade gett sig den på att inte bli den som skulle bli kvar hemma.



Till slut fick jag (med hjälp av koppel) ur två av dem med den följden att då hoppade genast Nellie in istället. Inom fem sekunder hade jag plötsligt FYRA ockupanter i bilen!!!
Jag vet faktiskt inte vad som tog åt dem...problemet brukar ju vara det motsatta. Efter några svettiga minuter fick jag till slut mutat in Alice och Nellie i köket och kom äntligen iväg med två lyckliga collies!

3 kommentarer:

Veronica sa...

Ja Nova hade vi lätt kunnat ta med oss hem, hon var ju snabbt inne i bilen, tom Alice var inne o vände men det var väl kimbos ben som lockade...=)

Elin sa...

Vilka charmtroll du har!!Jag ligger just nu dubbelvikt av skratt=) Vilket jag ofta gör när man är inne på din blogg:)

Eva sa...

Ser ut som du måste köpa STÖRRE bil ;)