lördag 17 oktober 2009

Grinigt

är det idag..allmänt småsurt skulle jag vilja påstå.

Drog iväg tidigt med Alice till träningen på klubben. Trodde det skulle vara skotträning så åkte extra tidigt. Kom dit och inte en själ i sikte.
Efter nån halvtimma kom så trogna Bosse och Elsa. Där gick vi alldeles ensamma på den stooora planen...
Inser att nu får det nog räcka. Kan ju inte hålla på att avsätta halva lördagar på en 7 milsutflykt för att komma till en tom eller i alla fall nästan tom appellplan. Träna själv kan jag ju göra hemma. Dit åker jag för att träffa likasinnade och kunna träna med andra ekipage, ett måste för tex platsläggning.

Får väl helt enkelt byta träningsdag till tisdagskvällar som ju tävlingsträningsgruppen kommer att hålla igång på from kommande vecka.

Innan jag åkte hem åkte jag så vidare till butiken för att köpa foder till Alice. Inte heller där hade jag nåt flyt. Att det ska vara så märkvärdigt att kunna få hem det foder jag ständigt ber om. Varje gång blir jag tvungen att köpa en mindre förpackning bara för att nån aldrig kan beställa hem den stora som jag vet finns...
Nu är det sista försöket jag gör, finns det inte där på tisdag så ger jag upp. Kan lika gärna köpa det på Torp, för min del skulle det vara lättare tom men jag har ju velat vara lojal. Fortsättning följer.

Får väl njuta av det vackra vädret, solen strålar från en klarblå himmel. Så kanske humöret blir bättre...

Inga kommentarer: