söndag 11 oktober 2009

Jag och Nova 2:a i KM i lydnad

Idag var det äntligen dags för det KM vi tränat för i några veckor, jag och Nova. Vaknade upp i morse och kom på som vanligt att jag ångrat mig. Vill inte vara med...undrar om det finns nån med så otroligt dåliga tävlingsnerver som jag...
Ångrade mig bittert att jag alltid ska vara med på allt. Borde ju ha lärt mig att jag bara mår dåligt när nervositeten sätter in. För det gör den.

Kom i alla fall iväg till slut. Lotten gav mig sista startnumret vilket inte heller kändes särskilt bra. Hade ju gärna velat ha det avklarat så fort som möjligt.
Platsliggningen gick i alla fall hyfsat som tur var. Elsa, boxern, tog en lov bort till Taison, schäfern, för att försöka dra med honom på nåt roligare. Nova låg snällt hela momentet trots lite strul en stund alltså.

När det sen var vår tur så gick hon som en klocka, min lilla pälslösa Nova. Lite långsamt kanske, därav några 9:or men ändå klart bättre än jag förväntat mig.
Vi slutade på en 2:a plats efter Sophia och Varja som bara hade 1 p mer än oss...

Så nu är jag sååå stolt och glad över min goa Novis. Tyvärr gör hon sig inte på bild för tillfället. Hon har inte många pälsstrån kvar efter fällningen så tur att ingen bedömde utseendet...













6 kommentarer:

Eva sa...

Grattis till fina prestationer på KM:et!!! Du måste sluta vara så nervös för du klarar dina uppgifter galant!!!! Synd att inte Gertie o Smulan fick vara med!

Katarina sa...

Tack Eva! Ja fick jag bestämma skulle jag inte alls vara nervös...men det är nåt löjligt som händer med mig både på utställningar och tävlingar. Går inte att resonera vettigt med mitt psyke alls då och jag mår snudd på dåligt.
Jättesynd att Smulis skulle löpa just nu. Dålig tajming tyvärr.

Veronica sa...

GRATTIS!!!
Jättekul...
Du måste ju medge att det är väldigt lättskött med pälsvården iaf...

Thina sa...

Hej Katarina!!
Trots dina dåliga tävlingsnerver så gjorde du det toppen bra!!!
Kanske är bra.....med lite nerver...ska väl inte sticka under stolen med att jag också var nervös, även om det inte var grönfärg och kräkläge.....
Ett stort GRATTIS till Nova och dig från Gandalf och Thina

Emme sa...

Stort GRATTIS till 2:a på KM!!!! Inte alls dåligt, det är en stor dröm för många ska du veta!! Kanon att du gick med dina tävlingsnerver, dom kanse är lite starkare nu, med tanke på prestationen? ;)

Jag får se om vi kan tävla i december, har inte satt ut "tävlingsdatum" och så. Sen ska förmodligen Evita löpa i december... vi får se hur det blir! Men under nästa år ska vi ha tävlat lite iallafall ^^

Katarina sa...

Tack, tack! Får passa på att njuta av vårt resultat för med ett år emellan starterna så lär det ju dröja tills nästa gång...
Det är säkert nyttigt med lite tävlingsnerver men absolut inte med såna som jag har! Fattar inte hur man kan bli sån på såna här små helt oviktiga tillställningar. Avskyr ju att att vara i blickpunkten och antar att det har med det att göra. Tycker det är så obehagligt när alla står och tittar på just mig...