onsdag 21 oktober 2009

Aj aj aj...

Ny dag, nya nålar! Ska nog bli mitt motto framöver...

I går var jag hos min läkare och vi bestämde att jag skulle följa ortopedens rek om att prova akupunktur. Den insatte vet ju att jag gjort detta för mina käkmuskler för några år sedan. Har väl inga jättetrevliga minnen från detta men vet att jag trots min nålskräck klarade av det. Inte mindre än 22 ggr innan man gav upp pga ej tillräcklig effekt.

I dag började jag dagen med att tidigt åka till VC för ny protagning och tog därefter tjuren vid hornen och knatade upptill sjukgymnastiken. Begärde att få min "gamla" torterare som ju känner mig och kan hantera min rädsla och den ilska som kommer med den när det gör ont...

Besöket blev jättebra, jag fick en mjukstart på fem nålar (tre gjorde ont "bara"). Framförallt hade han så mycket mer bra att komma med så allt vi dagen innan bestämt hos min läkare kom att ändras nu. Bla resulterade det i att jag ska tillbaks till läkaren idag för att få en cortisonspruta, vilket jag inte kunnat få förut pga för många muskelgrupper inblandade. Nu bedöms armbågen som ff är kraftigt inflammerad vara största problemet så den ska få en omgång. Sen blir det nålar varje vecka under lång tid framöver. Aj aj aj...

Efter vila under eftermiddagen bar det av till Tanum. Hade eg ingen lust men var ju tvungen att hämta fodret.
För att göra en lång historia kort kan vi säga att jag till slut fick köpt mitt foder...
Var alltså inte på något strålande humör när jag kom till klubben men åkte iaf dit en stund när jag nu ändå åkt så långt. Var väl måttligt road i ärlighetens namn efter en tuff dag men det var väl en helt ok träning.

Stackars Thina fick en mindre trevlig upplevelse. Mitt under platsläggningen ser jag plötsligt hur hennes Volvo ger sig av. Den rullar helt sonika iväg och slutar med att ramma staketet till planen. Där blev det iaf stopp.
Bara en stund tidigare hade ju en hel grupp med människor och hundar stått precis där så det var verkligen tur i oturen. Dessutom "missade" den en annan parkerad bil. Hade den kommit längre hade den ju verkligen fått upp farten i utförsbacken så då hade det också kunnat sluta illa.
Ingen större skada skedd alltså! Men jösses en sån dag...

1 kommentar:

Veronica sa...

Handla på djurmagazinet inne på torp dom är toppen o man behöver inte tjata om priset, det går inte att handla på det andra stället...

Lycka till...!!!=)