torsdag 30 april 2009

Uppretad

Jösses vad grinig jag är nu. Ringde Trygg Hansa för att säga upp min hemförsäkring eftersom jag bytt bolag. Det visade sig vara snudd på omöjligt...
En mycket otrevlig handläggare vägrade att bara avsluta den utan att tjafsa.

"Har du sålt villan och ska flytta till lägenhet?" Nej jag har bara bytt bolag på mina försäkringar.
"Har du bytt bolag??? Varför det? Det är ju jättedumt." jag fick ett bra pris med samma villkor.
"Kan det verkligen skilja så mycket då?" Jaa det tycker JAG.
"Men du har ju inte ens kollat Rogers bil här hos oss? Vad betalar ni för den" Ingen aning den är inte min, det är sambons. "NEhej, du vet alltså bara vad din kostar? Vad betalar du för den då?" Ja men den uppgiften har jag inte framme nu. Kan du inte avsluta försäkringen jag ringer om nu bara?
"Ni har inte ens kollat bilarna hos oss i år?" Mycket möjligt men nu är det så att jag ska byta bolag.
"Du är alltså missnöjd med oss?" Nejdå, jag byter ofta, kommer kanske tillbaks.
"Du måste ju vara missnöjd om du byter!" Måste jag inte alls men jag gillar Folksam också sörru... "Varför byter du då då?" Bättre pris sa jag ju! Är det omöjligt att få avslutat den här försäkringen eller?
"Nej då men det kommer att bli jobbigt för dig!!" Jobbigt? Tror jag inte alls det. Kan du sluta analysera detta nu och göra det jag ringer om!
"Detta är ingen analysering, jag bara konstaterar att det blir jobbigt för dig!"
AVSLUTA FÖRSÄKRINGEN NU TACK och sluta tjata emot!!!
"Jaha, nu tar jag bort den. Nu finns den inte längre, NU ÄR DU AV MED OSS DÅ, så nu är du väl nöjd!!"

Aldrig mer Trygg Hansa!!! Det beslutet tog jag pga ett mycket otrevligt bemötande av kundtjänst vid en uppsägning. Tyvärr har jag alla tjejerna försäkrade där också. Detta samtalet innebär att jag kommer att se över det också...

1 kommentar:

Veronica sa...

Ja dessa försäkringsbolag...
Hade min dusst med Agria nu när jag sa upp Picassos försäkring, dom var iaf bättre nu än när vi sa upp Tintins...

Ses på lördag...