fredag 10 april 2009

Långfredag

I förmiddags åkte vi till Grundsund för att hämta hem Lisa. Ett besök hos Rogers farmor hann vi med också. Efter en god middag hos svärmor bar det hemåt igen.

Hemma åkte jag på straffkommendering att röja upp i trädgården efter "mina" hundar. Alice hade roat sig igår med att gräva ett stort hål i ena rabatten med massor av jord på stenplattorna som följd. Jag såg det igår men glömde ta bort det innan Roger kom hem.
Jag måste erkänna att sedan Alice flyttade in ser inte vår trädgård ut som förr...gräsmattan har numera ett antal hål, dessutom ligger det överallt flisor av kvistar och grenar hon hittat. Allt tuggas ner till småflis. Ser ut som ett sågverk...i alla fall krattade jag upp och gjorde fint. Kanske det kan förbli så nån vecka. Lisas studsmatta har kommit fram idag också, den har hon väntat länge på.

Lyckades fånga Carolina på bild när hon gjorde en blixtvisit hemma efter en släktmiddag hos sin pappa. Minuterna senare var hon på språng igen, fråga mig inte vart...





Förstår inte hur denna tös kunne bli så "chic", inte har hon det ifrån sin mamma eller pappa i alla fall...

Medan Roger tände en liten brasa i kanten på tomten för att grilla korv försökte jag få till lite bilder på Alice.






Efter några bilder blev hon lika trött som vanligt.



Lisa studsar för full ute, nu är det nyhetens behag. Själv ska jag slå mig ner i TV: soffan tillsammans med min omplåstrade sambo.

Inga kommentarer: