torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

Denna vecka har gått i flygande fläng. Har tagit en extra dag ledigt idag så då blev det ju kort vecka även för mig som alltid är ledig fredagar.
Fast nu är Lisa hos farmor i Grundsund så jag får tillbringa dagen själv med hundarna då.

I måndags var det agility. Vi körde en hel bana hopp klass 1. Oj vad kul men ni vet flåset...det är inte vad det borde vara för att vara med på sånt här.
Efter att först ha tränat banan uppdelat i sektioner så tog vi sen hela. Det gick jättebra för både Smulan och Nellie även om nu inte Nellie hade den vanliga 180 hastigheten.
Vid det laget var jag tämligen slut med lätt blodsmak i munnen...så när vi skulle ta den en gång till erbjöd sig Lisa att springa med Smulan också. Fint tänkte jag men det går nog inte så bra för hon har aldrig kört med henne. Jösses så fel jag hade!!! Det gick så himla bra, först ett lopp med Smulan sen Nellie direkt efter.
Så nu har jag ju kommit på att varför ska jag springa benen av mig? Jag kan träna in hinder träningen med Smulan men Lisa kan springa loppen. Bra idé va???
I alla fall blev Lisa så upprymd att hon vill tävla med både Nellie och Smulan i Lysekil i juni. Vi får väl se om de är henne till lags fram tills dess annars ändrar hon sig snart igen.

Tisdag var det kurs med Alice. Vi skulle spåra den här gången. Spår är ju inte min grej, har aldrig tyckt det varit kul så antagligen just därför har inte nån av mina hundar gillat det heller. Nu ska det bli annorlunda. Kanske. Hon tog väl spåret men fort gick det inte. Nu är det ju inte mycket som går fort med Alice heller då.
Fast när hon får en chans att komma nära bästisen Solita, ja då blir det livat.





Solita ääälskar verkligen Alice, de har ju träffats redan som "små" valpar på klubben. Och Alice hon äälskar lika mycket tillbaka. Även Faiza är en favorit.



Fler bilder finns att se i albumet Allmänlydnadsgruppen på hemsidan. Alla kom inte med på bild denna veckan men jag bygger på det kommande veckor har jag tänkt.

Från Vallkrokens i Malung fick vi detta påskkort på söta Saga.



Hon är ljuvlig den tösen.

Även denna lilla påskhälsning kom från Eva



Så tänk på det ikväll, ta det lugnt på kvastarna, en riktigt Glad Påsk önskar jag er alla!

Inga kommentarer: