tisdag 21 april 2009

Ingen kurs

Idag bestämde jag mig för att hoppa över kursen med Alice. Dels har jag fortfarande väldigt ont i min arm, nåt envist jag har dragits med i två v nu. Dels blir ju den här veckan alldeles för uppbokad för att det ska fungera. Igår var det agility, imorgon medlemsmöte på klubben, torsdag handlingkurs i Munkedal, fredag förberedelser för utställningen, lördag utställning och söndag grilldag på klubben.
Insåg att när ska jag bada hundar? Det fick helt enkelt bli idag, sen räknar jag kallt med nån typ av refreshment på åtminstone grävaren Alice på fredag... förhoppningsvis räcker det med benen.

Lisa har hjälpt mig med hundarna i duschen (så min arm skulle överleva), sen har vi fönat Nikki också. Alice är vettskrämd för fönen men med massor av köttbullebitar så fick jag i alla fall tränat henne med den en stund.

Det kom ingen nummerlapp till Nikki idag heller. Veronica hade samma problem, vi fick alltså bara den ena i fredags. Fast hon hade tydligen ringt och kollat igår, det var nåt dataproblem så de var på g.

Nu ska jag släppa ut mina nyduschade fuktiga hundar, undrar just hur de ser ut när de kommer in? Det får bli en kortis tror jag...

1 kommentar:

Eva sa...

Det verkar som om du har häcken full, och en klen tröst i det är att du inte är ensam, men det blir ju inte du ett dugg bättre av ;-)

Är det nu Smulisen ska ställas också? Jag ska till Västerås på söndag och ställa Saga, ska verkligen bli kul. Nu är jag rejält utst sugen ;-)

Hoppas du blir bra i armen, vilket elände det var då....du måste antagligen ta det liiiite lugnt ett tag.