onsdag 1 april 2009

Gult kort...IGEN!!!

Jaha! Idag var det dags igen. För ett Gult Kort. Den som följer min blogg kan nog minnas min ilska i höstas när jag fått ett GK av den f-e P-vakten på sjukhuset där jag jobbar. De är några stycken intelligensbefriade individer som har jobb som P-vakter på sjukhusets parkeringar (som är en bristvara). De roar sig dagarna i ända med att kuta runt och sätta (i bästa fall) Gula Kort på våra bilar av alla möjliga anledningar de kan komma på. Vi får dyrt betala våra parkeringskort men vi är inte garanterade någon parkering...de stackare som inte börjar riktigt tidigt på mornarna får alltså oftast lägga lång tid på att leta runt distriktet efter nån stans att ställa sin bil på. Till slut blir det panik för att inte komma för sent och så måste de ställa sin bil på kanten nånstans. En dödssynd! Som förtjänar minst ett GK naturligtvis.

Eller så kan man som jag ha sitt P-tillstånd lite för högt upp i framrutan. Inte bra. För P-vakter kan inte lyfta blicken 20 cm uppåt och se att det sitter där...då får man ett GK för att man INTE har ett giltigt P-tillstånd som det så fint står på det Gula Kortet. Fast i höstas när det hände så fick jag dem att riva det efter mycket tjafs.

Idag stod det på mitt GK att GILTIGHETSTID EJ KAN LÄSAS!!! Nu har jag nämligen fått flytta ner mitt P-tillstånd till platsen längst ner i rutan där de flesta har dem. Fast tyvärr vill min hållare inte sitta där (det är anledningen till att jag haft detta högre upp) så den har glidit ner lite lite grann, vilket innebär att P-tillståndet flyttat sig också lite lite grann...
Det syns klart och tydligt att jag köpt mitt ettåriga tillstånd 080903 och sen ser man att det gäller till 09 men resten av siffrorna 0902 är skymda pga det flyttat sig lite. Då ska man ha ett GULT KORT!!! Så klart...

I ren ilska ångade jag in till informationen där vakterna "bor". Hittade den skyldige och sa till honom att nu skulle han minsann följa med mig. Jo det gjorde han men sen var det stopp på medgörligheten. Giltighetstiden syntes inte så punkt slut. Då SKA man ha ett GK. Fast jag kanske hellre ville ha böter??? Dumhuvud...Man får alltså först ett GK och nästa gång det händer är det böter. Men vill jag hellre ha böter redan första gången istället för att uppskatta deras "trevliga" sätta att påpeka min dödssynd?
Det är nämligen så det är upplagt, man SKA vara tacksam för att man får en varning.
Det var länge sedan jag skällde ut nån så högt och länge.

Varje dag ser jag dessa f-skap (illrar kallar vi dem) genom fönstret när de lyckliga till sinnes fjantar runt med buntvis av Gula Kort. Jösses vilken åtgång det måste vara för halva sjukhuset har drabbats. Tom lokaltidningen har haft artiklar om detta.
Men lugn bara lugn.. upproret ligger på lur. Det stora parkeringsupproret kommer, var så säker och gissa vem som ska gå i spetsen den dagen...

Sen får man väl hoppas att vissa yrkesgrupper är friskare än andra. Jag är inte helt säker på att de skulle bli så jätteväl mottagna på sjukhusets mottagningar om de nu skulle behöva besöka insidan av fastigheten...

2 kommentarer:

Eva sa...

Jag tycker mig kunna se dig i spetsen på det stora parkeringsupproret...

Veronica sa...

Klart att du ska gå i spetsen på detta uppror...
Vilka dårar...
Verklighets befriade typer...