torsdag 9 april 2009

Tur o retur Göteborg

Vid 14,30 ringde Roger hem. Följer du med till Göteborg?
Han har sedan ett tag tillbaks haft en kula i nacken som nu det senaste växt sig rejält stor, för att inte tala om hur ont han har haft. Ett besök hos vårdcentralen för 2 v sedan resulterade i återbesök om 4v för att skära bort den. 4 veckor!!!
Strax efter han var där blev det snabbt ännu värre så han försökte påskynda tiden men ack nej, helt omöjligt. Stackarn har haft jätteont, kan knappt sova på nätterna heller eftersom han inte kan ligga på nåt sätt utan att ha ont.

I alla fall förstod han idag att nu fick nåt hända. Stor som ett halvt ägg var den nu...
Då kom han på att han har ju en privat läkarvårdsförsäkring. Ringde upp dem och vid 14,30 får han besked om att de kan ta emot honom kl 17,15 i Göteborg. Det var snabba bud!

Vi åker iväg med GPS som vägledning. Vi kör aldrig i Gbg så vi är värdelösa på att hitta. Åh jösses vad fel det blev...den j-a GPS:en sa fel ett antal ggr. På slutet när vi trots allt var framme vid entréen säger tjötan "sväng höger", trots att vi befinner oss i återvändsgränd med byggnader runt om...Bravo! Där fick jag vatten på min kvarn ang GPS.
På vägen dit har hon också lurat in oss på gator där vi inte fick köra överhuvudtaget och Roger han bara körde. Plötsligt befann vi oss inne på spårvagnsområde, jag menar där ENBART spårvagnarna kör. Jag var helt förtvivlad och tänkte måtte vi nånsin komma ut från denna f-e stad. Ville bara hem.
Jag har i alla fall svurit på att jag ALDRIG mer åker med Roger i Göteborg. Han har också svurit på att jag aldrig kommer att få lov att åka med...

Vi hann fram tack vare otroligt god tid och sen gick det snabbt. 40 minuter senare var vi redan på hemväg igen. Roger rejält omplåstrad i nacken. Utöver den stora inflammerade bölden tog de bort en kula till som han haft i flera år. Nu är han ganska mör, det gör nog ganska ont är jag rädd.

I morgon bär det av till Grundsund för att hämta hem Lisa igen. Skönt, för nu är det alldeles för tyst här!

1 kommentar:

Veronica sa...

Stackars Roger!!!
Hälsa honom från oss...
Men jag kan rikigt se er framför mig irra runt nere i stora staden...=)
Ha det gott...