söndag 5 april 2009

Avslöjad!!!

Idag har vi avslöjat utbrytardrottningen Alice. Dvs tillvägagångssättet...
Hon är ju en hejare på att ständigt vara på fel sida om staketet runt tomten. Visserligen är hon oftast kvar alldeles utanför men ändå. Hittills har jag trott att hon kryper under nånstans, ack så fel.

Jag bad Lisa spionera medan jag gick upp i skogen bakom huset. Det dröjde inte många sekunder innan hon var efter mig. Lisa hade sett henne helt enkelt gå IGENOM staketet!
Nu ville jag veta exakt vilken ruta av stängslet för att kunna förstå hur det överhuvudtaget kan vara möjligt, så vi gjorde om proceduren med Lisa placerad intill där hon gick ut innan.
Först tvekade hon (Lisa stod ju där) men så kunde hon inte låta bli...rakt igenom bar det än en gång.
Hur hon kan lyckas är en gåta men det går...huvud ben och kropp igenom ett och samma hål (som hon visserligen tänjt ut en del)i fårstaketet. Hon är allt bra liten och smidig, min lilla Alice på 32 kg...

1 kommentar:

Veronica sa...

Hahaha man kan ju inte göra annat än att skratta...
Visst är dom underbara våra små grodor...