torsdag 21 maj 2009

Vill ha

Min dator fortsätter krångla. Den envisas med att vilja tala om för mig att den minsann stoppat en möjlig virusattack och frågar vad jag vill göra åt det. När jag sedan väljer "rensa" som rekommenderas så går det inte för filen är redan borttagen!!! Ja visst, virusprogrammet har ju redan gjort sitt jobb men varför tjatar den vidare då? Helt omöjligt att komma ur när det börjar så. Inget annat går att göra heller då datorn knappt orkar jobba. Efter en omstart kom jag loss men har ingen aning om ifall problemet är löst. Det trodde jag ju det var redan igår. Dessutom har jag faktiskt kört igenom hela skiten och den är ren. Så himla tröttsamt när jag inte fattar vad jag ska göra. Den här datorn är inte precis Sveriges nyaste heller så det är inte enda sättet den trilskas på. Alltså är lusten VÄLDIGT stor att helt enkelt kasta ut den genom fönstret...Men men, det är mycket annat jag vill köpa istället.

Tex är det dags att köpa nya glasögon. Var hos optikern i tisdags, jojomensann visst behövdes det nya. Det hade jag ju redan förstått visserligen. Lånade hem några alternativa bågar men ska för säkerhets skull ta med mig Carro som smakråd in till Uddevalla imorgon innan jag bestämmer mig.

Sen var det ju den där snöpliga grejen med resan jag missade i måndags! Veronica skickade ett mail (som jag inte hann läsa i tid) att hon bokat superbillig resa på Vings Happy Hour. Detta läste jag 7 minuter för sent. Ringde Ving som försökte hjälpa mig boka men det gick inte priset var redan höjt med 4500kr. Snopet! Så nu ska jag hålla utkik efter nästa Happy Hour, har insett att det finns riktiga godbitar där.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Nästa gång skickar jag till jobb mailen...
Nu måste vi hålla ögonen öppna...

Eva sa...

Jag har också haft krångel med datorn ang virus. Har varit i kontakt med Telia eftersom den är rensad men flera kommer inte in p g a virus !!! Telia körde flera olika virusprogram och de säger att datorn är ren från virus och själv kör jag scanningen flera gånger i veckan nu! Trots det så kommer vissa fortfarande inte in på min hemsida bl a de som har virusprogrammet Avast. Jag fattar inget och de gör inte de som jobbar på Telia heller trots att de är experter...??? man pratar med! Ibland får man lust att slänga datorjäveln genom fönstret!