söndag 17 maj 2009

Grattis Norge!

Äntligen vann rätt låt i Melodifestivalen! Mycket skit var det med men herregud vad bra han är Alexander. Ett rent nöje att dela Norges glädje tycker jag. Vår egen hemska opera förstår jag mycket väl varför den hamnade så långt ner... men, men, smaken är som baken.

Igår på kvällspromenaden invigde vi vår nya "rastplats" som pappa så fint gjort i ordning borta i kullen. Passar alldeles utmärkt med några minuter där innan man går vidare hemåt.



Hundarna trvs bra med just denna runda då den involverar Skinnfälleröds alla rådjurstråk. Alltså finns kvällsmaten liggande överallt på marken. Antagligen var det därför Alice väckte mig först redan kl 3,30 och sen igen vid 5,30 för att rusa ut och lägga några högar.

Jag och Lisa har varit till Torp idag och fått köpt både skor och kläder till skolavslutningen. Tänk vad skönt det ska bli när vi väl får vårt Håby Köpcenter nästgårds, även om det nu inte är mer än 2,5 mil till Torp. Jag är ju alltså en av de positiva till det nya köpcentret som ni förstår. Inte minst behöver vi de arbetstillfällen dessa 140 butiker + livsmedelsaffärer kan ge. Så ja, jag ser fram emot centrat.

Roger är ute och jobbar med sin damm. Just nu är den tömd. Det ska bli nån typ av rening i den (bra för Alice...) och han fantiserar om fontän. Hå hå ja ja...vi får väl se. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Fontän???
Jag misstänker att Alice ser fram emot att även kunna duscha utomhus...=)

Eva sa...

Vilken mysig rastplats ni har fått på eran runda, förstår att det kan vara skönt att få vila benen ibland ;-)
Alice den "lille" kolingen kan ju ta ett svalkande dopp i fontänen när den är färdig... väntar med spänning på badbilder !!